Атестаційний матеріал 2



Інтегрований урок-подорож з математики і природознавства для 2 класу
Тема. Вправи  і задачі на засвоєння таблиці множення числа 4. Зв'язок множення і ділення (повторення).
Мета Формувати в учнів навички табличного множення числа 4; вправляти у розвязуванні задач, складанні простих і складених задач за малюнком;
розвивати логічне мислення, самостійність;
виховувати акуратність, бережливе ставлення до природи.
Тип уроку Інтегрований урок-подорож.
Інтеграція предмету. Природознавство.
Обладнання: таблиця усних обчислень, схеми задач, малюнки рибки, жабки, їжака, горобця, бджілки, завдання уроку, написи «Лісова школа», « Книга порад»,лист від Сови, поради для учнів, картки для самостійної роботи, молодчинки для учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Будем працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти просто молодці
Діти давайте пригадаємо девіз нашого уроку
Міркувати – швидко!
Відповідати – правильно!
Лічити – точно!
Писати – гарно!




ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Діти, сьогодні вранці лісові поштарі-сороки принесли нам цього листа. Що ж у ньому? Прочитаємо? Ось такий лист.
( Зачитується лист.)
Дорогі другокласники!!! Допоможіть!!!У нас, у Лісовій школі, виникла проблема. Звірятка не можуть справитися із завданням з математики. …дайте пораду!!! Як навчити звіряток цій цікавій науці? Допоможіть лісовим мешканцям виконати ці нелегкі завдання… Дякую. З повагою тітонька Сова!
         Але у нас зараз урок математики і нам потрібно повторити все, що ми вивчили про дію множення числа 4.
  • Що ж робити? Відмовити Сові?
  • Давайте зробимо так: закріпимо наші знання про множення і розв’язування задач і створимо казкову книгу, в яку будемо протягом уроку вкладати сторінки з порадами. Вони допоможуть звірятам вивчати математику в Лісовій школі. А після уроку відішлемо цю казкову книгу Сові.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
1.     Каліграфічна хвилинка.
  • Відкрийте зошити і запишіть дату.
  • Діти, подивіться, скільки учнів в Лісовій школі? Скільки учнів в нашому класі?
Завдання: написати рядки цифр 5 і 21.
– Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри?
Пишіть каліграфічно. ( Перша порада)
( Прикріплюємо пораду на дошку до «Книги порад».)
-         Дітки, а ви всі написали каліграфічно? Молодці. Кожен намалював собі по два яблучка.
  • Давайте спробуємо допомогти лісовим школярам і виконаємо нелегкі завдання.
  • Від кого перше завдання ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Все життя живе у воді,
Вся срібляста, у лусці.
Риба.
-Відомо близько 25 тис. видів риб. Вони холоднокровні, температура їх тіла така сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, риба стає млявою і взагалі перестає рухатися. Є риби, які розвивають швидкість до 100 км/год. Найбільша риба – китова акула. Її довжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.
2.     Ви знаєте, що риби не вміють говорити, тому завдання мовчазне – математичний диктант.
  • Число  4 помножити на 3, 5, 8.
  • Частку чисел 15 і 3 збільшити на 4.
  • Суму чисел 8 і 16 поділити на 3.
  • Добуток чисел 7 і 2 зменшити на 3
  • На 5 мотоциклах їдуть хлопці по 2 на кожному .Скільки всого хлопців?
  • В 1 пакеті 2 кг печива. Скільки кг печива в 6 пакетах?
( 12, 20, 32, 20, 8, 11,10,  12.)
-         Молодці. У кого немає жодної помилки малює 2 яблучка. Одна помилка – 1 яблучко.
-         Порада 2. Вчіться писати грамотно . 
  • Відгадайте наступного учня Лісової школи.
У зеленому жакеті,
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
  • А не риба і не рак.   (Жабка)
  •  Жаби такі ж холоднокровні, як риби. В тропічних лісах водяться яскравого кольору жаби: малинові, сині, жовті. Це отруйні жаби. Є жаби-великани, їх вага досягає 5 кг. Є літаючі жаби, які перестрибують з гілки на гілку ніби літають, широко розставив пальці на лапах, як парашут.
3.     Усний рахунок.
 1. «Тестова вікторина».
-  Послухайте завдання  і  у вас на партах лежать карточки так чи ні. Ви слухаєте завдання і якщо правильно піднімаєте карточки так… не правильна відповідь –карточка ні.
 1. 5 * 8=40 так чи ні (так)
2. 18:2=10 так чи ні
(ні 9)
3. Число 3 збільшити у 4 рази буде 12 так чи ні
(так)
4. Батькові 27 років, а син у 3 рази молодший. Скільки років
cинові ?
(9)
Розв’язання: 27 : 3 = 9 так чи ні
- Молодці діти !
Хто ні разу не помилився малюємо 1 яблучко.
2. Гра з мячем
5 *4; 3*5, 7*2, 4*7, 21 :3, 20 :4, 16 : 4,  4 * 6.
 Вправа «Знайди помилку»
(приклади накписані на дошці)
2 * 8 + 4 = 20                     4 * 5 + 20 = 30 (40)
4 * 5 – 8 = 5 (12)                 3* 6 – 7 = 11
4 * 3 + 7 = 13 (19)               2 * 4 + 9 = 17
Молодці! Хто відповідав малюємо яблучко.
Задачі-вірші.
1. 8 ваз у Катерини.
В кожній вазі – апельсини.
По 4 в кожній вазі.
Скільки апельсинів в вазі? (32)
2. Клав Тарас на тарілки
По 4 пиріжки
5 тарілок у Тараса.
Пиріжки рахуймо разом! (20)
Молодці. Хто відповідав малює 1 яблучко.
Яку пораду ми дамо лісовим звірам
Вчіться рахувати швидко і правильно. (3 порада)
  • Наступне завдання від цього мешканця лісу.
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка.
Ніс як чорний п’ятачок,
Очі – намистинки.
Їжак.
Їжак – невелика тваринка ( 20-30 см ), але голок – 6-8 тис. Це нічна тваринка: вдень спить, вночі виходить на пошуки їжі. Має добрий нюх, але поганий зір і слух. Їжаченята народжуються сліпі і голі, але на другий день вже з’являються м’які білі голочки, а через 2 тижні – темні і гострі.
4.     Робота з підручником.
  • Відкрийте підручники на ст 94. № 611(1)
Виписуємо тільки вирази на знаходження добутку і підкресюємо множники.
Діти які були біля дошки – 1 яблучко.
Прилади 611(2) – усно, ланцюжком.
Всі хто не помилився намалювали 1 яблучко.
Завдання 612
Учні за даними малюнка відповідають на запитання.
1.     Яка маса 5 таких гусок? (4 * 5 = 20)
2.     Яка загальна маса 3 таких півнів, качки і кроля? ( 3*3+2+1=12)
3.     На скільки кілограмів маса віці більша від маси двох таких поросят?
-         Хто відповідав малюєте 1 яблучко.
Що ми порадимо нашим лісовим друзям.
Мисліть логічно. (4 порада)
– А тепер відгадайте наступного школярика Лісової школи.
Я ловлю комах, жучків,
Їм маленьких черв’ячків
В теплий край я не літаю.
Горобець
Горобці, як і інші птахи, їдять 6 р. на день, а пташенят годують ще частіше. Великий горобець приносить своїм пташенятам комах у 65 р. частіше, ніж їсть сам. За 2 години польоту горобець долає 112 км.
Цей мешканець лісу пропонує нам трішечки відпочити.
Фізкультхвилинка.
Відпочивайте правильно  Порада 6
– Відгадайте наступну загадку.
Я труд поважаю,
Все літо літаю,
В поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю –
Жалом колю.
Бджола
Бджоли запилюють культурні рослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, що називається рій. Свою «родину» розпізнають по запаху, що притаманний тільки їм. Сім’я – це 60-70 тис. бджіл. У них є своя цариця – матка. Вона відкладає яйця в соти. Спілкуються між собою за допомогою танців.
Чайну ложку меду 200 бджіл збирають добу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонів квіток. За 1 хвилину може облітати 30-40 квіток.
  • Бджілка – трудівниця, тому Сова дала їй важке завдання.
Задача 1.
На дошці скорочений запис задачі
Гуска – 4 кг
Порося - ?кг, у 4 рази >
Яка маса гуски і поросяти  разом?
o   Про кого йде мова в задачі? (гуску і порося)
o   Що відомо в задачі?
o   Що означає число 4? (маса гуски)
o   Що означає у 4 рази > ? (у скільки разів порося важче за гуску)
o   Що питається в задачі? (яка маса поросяти і гуски разом?)
o   Ми можемо зразу відповісти на запитання?(ні)
o   Що нам потрібно зразу знайти? (яка маса порсяти?)
o   Як саме
  • Рахуйте уважно, без помилок.
6.     Самостійна робота.
І рівень
1.     Обчислити
2 * 8 – 9       2 * 4 + 8
2 * 6 – 8       2 * 5 + 9
2 * 3 + 5       2 * 7 – 6
2.     Поставити знаки: <, >, =.
2 * 3 … 16
2 * 4 … 7
3.     Задача. Скільки крил у 8 синичок?
ІІ рівень.
1.     Обчислити.
2 * 9 + 22       2 * 7 – 13
2 * 6 + 36       2 * 4 + 29
2 * 2 + 47       2 * 8 – 15
2.     Знайти значення виразу 2 * а, якщо а = 8; а = 3.
3.     Задача. У залі 3 вікна. На кожне повісили по 2 штори. Скільки всього штор?
ІІІ рівень.
1.     Порівняти вирази
2 * 7 + 9 … 2 * 9 + 8
2 * 6 + 80 … 2 * 7 + 57
2 * 4 + 91 … 100 – 1
2.     Виконати дії.
2 * ( 72 – 68)
2 * (14 – 9)
3.Задача. 9 дівчаток посадили по 2 вазони кожна, а хлопці – на 3 вазони більше, ніж усі дівчатка. Скільки вазонів посадили хлопці?.
Не заважайте працювати іншим.
ІV Підсумок уроку.
  • Закінчується урок. Що корисного для себе взяли?
( Згадали табличне множення, розв’язування задач.)
– Дізнались нове про тварин.
– І на згадку про наш урок я хочу вам подарувати вітальні листівки з   побажаннями від вчительки Сови.
Працюйте завжди залюбки,
Діліться радощами з другом.
Ходіть до школи, малюки,
І хай вона вам домом буде.














Комментариев нет:

Отправить комментарий