Інтегрований урок-подорож з
математики і природознавства для 2 класу
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці
множення числа 4. Зв'язок множення і ділення (повторення).
Мета Формувати в учнів навички
табличного множення числа 4; вправляти у розв’язуванні задач, складанні простих
і складених задач за малюнком;
розвивати
логічне мислення, самостійність;
виховувати акуратність, бережливе ставлення до природи.
Тип уроку Інтегрований урок-подорож.
Інтеграція
предмету.
Природознавство.
Обладнання: таблиця усних обчислень, схеми
задач, малюнки рибки, жабки, їжака, горобця, бджілки, завдання уроку, написи
«Лісова школа», « Книга порад»,лист від
Сови, поради для учнів, картки для самостійної роботи, молодчинки для учнів.
Хід уроку
І.
Організаційний момент
Пролунав
дзвінок,
Починається
урок.
Будем
працювати старанно,
Щоб почути у
кінці,
Що у нашім
другім класі
Діти просто молодці
Діти давайте пригадаємо девіз нашого
уроку
Міркувати
– швидко!
Відповідати – правильно!
Лічити – точно!
Писати – гарно!
Відповідати – правильно!
Лічити – точно!
Писати – гарно!
ІІ.
Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні вранці лісові поштарі-сороки принесли нам цього листа. Що ж у ньому? Прочитаємо? Ось такий лист.
(
Зачитується лист.)
Дорогі другокласники!!!
Допоможіть!!!У нас, у Лісовій школі, виникла проблема. Звірятка не можуть
справитися із завданням з математики. …дайте пораду!!! Як навчити звіряток цій
цікавій науці? Допоможіть лісовим мешканцям виконати ці нелегкі завдання…
Дякую. З повагою тітонька Сова!
Але у нас зараз урок математики і
нам потрібно повторити все, що ми вивчили про дію множення числа 4.
- Що ж робити? Відмовити Сові?
- Давайте зробимо так: закріпимо наші знання про множення і розв’язування задач і створимо казкову книгу, в яку будемо протягом уроку вкладати сторінки з порадами. Вони допоможуть звірятам вивчати математику в Лісовій школі. А після уроку відішлемо цю казкову книгу Сові.
ІІІ.
Узагальнення і систематизація знань.
1. Каліграфічна хвилинка.
- Відкрийте зошити і запишіть дату.
- Діти, подивіться, скільки учнів в Лісовій школі? Скільки учнів в нашому класі?
Завдання:
написати рядки цифр 5 і 21.
– Якого
правила ви дотримувались, коли писали цифри?
Пишіть
каліграфічно. (
Перша порада)
(
Прикріплюємо пораду на дошку до «Книги порад».)
-
Дітки, а ви всі написали
каліграфічно? Молодці. Кожен намалював собі по два яблучка.
- Давайте спробуємо допомогти лісовим школярам і виконаємо нелегкі завдання.
- Від кого перше завдання ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Все життя
живе у воді,
Вся
срібляста, у лусці.
Риба.
-Відомо
близько 25 тис. видів риб. Вони холоднокровні, температура їх тіла така сама,
як температура води. Якщо вода дуже холодна, риба стає млявою і взагалі
перестає рухатися. Є риби, які розвивають швидкість до 100 км/год. Найбільша
риба – китова акула. Її довжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.
2. Ви знаєте, що риби не вміють
говорити, тому завдання мовчазне – математичний диктант.
- Число 4 помножити на 3, 5, 8.
- Частку чисел 15 і 3 збільшити на 4.
- Суму чисел 8 і 16 поділити на 3.
- Добуток чисел 7 і 2 зменшити на 3
- На 5 мотоциклах їдуть хлопці по 2 на кожному .Скільки всого хлопців?
- В 1 пакеті 2 кг печива. Скільки кг печива в 6 пакетах?
( 12, 20,
32, 20, 8, 11,10, 12.)
-
Молодці. У кого немає жодної
помилки малює 2 яблучка. Одна помилка – 1 яблучко.
-
Порада 2. Вчіться писати грамотно .
- Відгадайте наступного учня Лісової школи.
У зеленому
жакеті,
Галасує в
очереті.
Хоч і
плавати мастак,
- А не риба і не рак. (Жабка)
- Жаби такі ж холоднокровні, як риби. В тропічних лісах водяться яскравого кольору жаби: малинові, сині, жовті. Це отруйні жаби. Є жаби-великани, їх вага досягає 5 кг. Є літаючі жаби, які перестрибують з гілки на гілку ніби літають, широко розставив пальці на лапах, як парашут.
3. Усний рахунок.
1.
«Тестова вікторина».
- Послухайте завдання і у вас на партах лежать карточки так чи ні. Ви слухаєте завдання і якщо правильно піднімаєте карточки так… не правильна відповідь –карточка ні.
- Послухайте завдання і у вас на партах лежать карточки так чи ні. Ви слухаєте завдання і якщо правильно піднімаєте карточки так… не правильна відповідь –карточка ні.
1. 5 * 8=40 так чи ні (так)
2. 18:2=10 так чи ні (ні 9)
3. Число 3 збільшити у 4 рази буде 12 так чи ні (так)
4. Батькові 27 років, а син у 3 рази молодший. Скільки років
cинові ? (9)
Розв’язання: 27 : 3 = 9 так чи ні
- Молодці діти ! Хто ні разу не помилився малюємо 1 яблучко.
2. 18:2=10 так чи ні (ні 9)
3. Число 3 збільшити у 4 рази буде 12 так чи ні (так)
4. Батькові 27 років, а син у 3 рази молодший. Скільки років
cинові ? (9)
Розв’язання: 27 : 3 = 9 так чи ні
- Молодці діти ! Хто ні разу не помилився малюємо 1 яблучко.
2. Гра з м’ячем
5 *4; 3*5, 7*2, 4*7, 21 :3, 20 :4, 16
: 4, 4 * 6.
Вправа «Знайди помилку»
(приклади накписані на дошці)
2 * 8 + 4 =
20
4 * 5 + 20 = 30 (40)
4 * 5 – 8 =
5 (12) 3* 6 – 7 = 11
4 * 3 + 7 =
13 (19)
2 * 4 + 9 = 17
Молодці! Хто відповідав малюємо яблучко.
Задачі-вірші.
1. 8 ваз у Катерини.
В кожній вазі – апельсини.
По 4 в кожній вазі.
Скільки апельсинів в вазі? (32)
2. Клав Тарас на тарілки
По 4 пиріжки
5 тарілок у Тараса.
Пиріжки рахуймо разом! (20)
Молодці. Хто відповідав малює 1 яблучко.
Яку пораду ми дамо лісовим звірам
Вчіться
рахувати швидко і правильно. (3 порада)
- Наступне завдання від цього мешканця лісу.
В мене шубка
з колючок,
В мене сіра
спинка.
Ніс як
чорний п’ятачок,
Очі –
намистинки.
Їжак.
Їжак –
невелика тваринка ( 20-30 см ), але голок – 6-8 тис. Це нічна тваринка: вдень
спить, вночі виходить на пошуки їжі. Має добрий нюх, але поганий зір і слух.
Їжаченята народжуються сліпі і голі, але на другий день вже з’являються м’які
білі голочки, а через 2 тижні – темні і гострі.
4. Робота з підручником.
- Відкрийте підручники на ст 94. № 611(1)
Виписуємо тільки вирази на знаходження добутку і підкресюємо множники.
Діти які були біля дошки – 1 яблучко.
Прилади 611(2) – усно,
ланцюжком.
Всі хто не помилився намалювали 1 яблучко.
Завдання 612
Учні за даними малюнка відповідають на запитання.
1.
Яка маса 5 таких гусок? (4 * 5 =
20)
2.
Яка загальна маса 3 таких півнів,
качки і кроля? ( 3*3+2+1=12)
3.
На скільки кілограмів маса віці
більша від маси двох таких поросят?
-
Хто відповідав малюєте 1 яблучко.
Що ми порадимо
нашим лісовим друзям.
Мисліть
логічно. (4 порада)
– А тепер
відгадайте наступного школярика Лісової школи.
Я ловлю
комах, жучків,
Їм маленьких
черв’ячків
В теплий
край я не літаю.
Горобець
Горобці, як
і інші птахи, їдять 6 р. на день, а пташенят годують ще частіше. Великий
горобець приносить своїм пташенятам комах у 65 р. частіше, ніж їсть сам. За 2
години польоту горобець долає 112 км.
Цей мешканець лісу пропонує нам трішечки відпочити.
Фізкультхвилинка.
Відпочивайте
правильно Порада
6
– Відгадайте
наступну загадку.
Я труд
поважаю,
Все літо літаю,
В поле, до
гаю,
Збираю медок
Із різних
квіток.
Кого не
злюблю –
Жалом колю.
Бджола
Бджоли
запилюють культурні рослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, що називається
рій. Свою «родину» розпізнають по запаху, що притаманний тільки їм. Сім’я – це
60-70 тис. бджіл. У них є своя цариця – матка. Вона відкладає яйця в соти.
Спілкуються між собою за допомогою танців.
Чайну ложку
меду 200 бджіл збирають добу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонів квіток.
За 1 хвилину може облітати 30-40 квіток.
- Бджілка – трудівниця, тому Сова дала їй важке завдання.
Задача 1.
На дошці скорочений запис задачі
Гуска – 4 кг
Порося - ?кг, у 4 рази >
Яка маса гуски і поросяти разом?
o Про кого йде
мова в задачі? (гуску і порося)
o Що відомо в
задачі?
o Що означає
число 4? (маса гуски)
o Що означає у 4
рази > ? (у скільки
разів порося важче за гуску)
o Що питається в
задачі? (яка маса поросяти і гуски разом?)
o Ми можемо зразу
відповісти на запитання?(ні)
o Що нам потрібно
зразу знайти? (яка маса порсяти?)
o Як саме
- Рахуйте уважно, без помилок.
6. Самостійна робота.
І рівень
1. Обчислити
2 * 8 –
9 2 * 4 + 8
2 * 6 –
8 2 * 5 + 9
2 * 3 +
5 2 * 7 – 6
2. Поставити знаки: <, >, =.
2 * 3 … 16
2 * 4 … 7
3. Задача. Скільки крил у 8 синичок?
ІІ рівень.
1. Обчислити.
2 * 9 +
22 2 * 7 – 13
2 * 6 +
36 2 * 4 + 29
2 * 2 +
47 2 * 8 – 15
2. Знайти значення виразу 2 * а, якщо а
= 8; а = 3.
3. Задача. У залі 3 вікна. На кожне
повісили по 2 штори. Скільки всього штор?
ІІІ рівень.
1. Порівняти вирази
2 * 7 + 9 …
2 * 9 + 8
2 * 6 + 80 …
2 * 7 + 57
2 * 4 + 91 …
100 – 1
2. Виконати дії.
2 * ( 72 –
68)
2 * (14 – 9)
3.Задача. 9
дівчаток посадили по 2 вазони кожна, а хлопці – на 3 вазони більше, ніж усі
дівчатка. Скільки вазонів посадили хлопці?.
Не заважайте
працювати іншим.
ІV Підсумок
уроку.
- Закінчується урок. Що корисного для себе взяли?
( Згадали
табличне множення, розв’язування задач.)
– Дізнались
нове про тварин.
– І на
згадку про наш урок я хочу вам подарувати вітальні листівки з
побажаннями від вчительки Сови.
Працюйте
завжди залюбки,
Діліться радощами
з другом.
Ходіть до
школи, малюки,
Комментариев нет:
Отправить комментарий